Skip to content

Το Μονακό των Βαλκανίων

07/04/2012

Μετά από δύο χρόνια καριέρας ως αναλυτής στην Goldman Sachs ο Αυστραλός ασχολήθηκε με ιδιωτικά επενδυτικά κεφάλαια στην κτηματομεσιτική αγορά και κάπως έτσι βρέθηκε στην Onex του Πίτερ Μανκ, απ΄ όπου τον αλίευσε ο Μανκ ο νεότερος. Ωστόσο, η μεγαλύτερη συμβολή του Κορλέτ στη δημιουργία του Porto Montenegro ήταν στην αποκατάσταση των σχέσεων με τους ντόπιους. «Απλά ακολούθησα τη συμβουλή του Μανκ, ο οποίος μου είχε πει ότι ο μοναδικός τρόπος για να δεχτούν οι άνθρωποι του Τιβάτ να κάνουμε κουμάντο στα λημέρια τους είναι να προσφέρουμε στον τόπο. «Αν παραβλέψεις αυτό», μου είπε, «η επένδυση θα τεθεί σε μεγάλο κίνδυνο»». 

Το Porto Montenegro, λοιπόν, φροντίζει για όλους παραχωρώντας υποτροφίες σε μαθητές, δωρεές σε νοσοκομεία και εκμάθηση αγγλικών σε εργαζόμενους. Η πόλη έχει εξοπλιστεί με δωρεάν δίκτυο Wi-Fi, ενώ ταυτόχρονα μια σειρά από μέτρα που χρηματοδοτούνται από την Adriatic Marinas στοχεύουν στη βελτίωση της ζωής στην πόλη. «Πέντε χρόνια μετά όλο και περισσότεροι ντόπιοι θέλουν να δουλέψουν μαζί μας» παρατηρεί ο Κορλέτ. Μετά τους locals οι επόμενοι που θα έπρεπε να νιώθουν ευχαριστημένοι ήταν οι καπετάνιοι και τα πληρώματα των γιοτ. 

Όσοι κινούνται σ΄ αυτόν το χώρο ξέρουν καλά πως δεν είναι ο ιδιοκτήτης, αλλά ο καπετάνιος εκείνος που τελικά αποφασίζει σε ποια μαρίνα θα ελλιμενιστεί το σκάφος τους χειμερινούς μήνες. Το Porto Montenegro είναι η μοναδική μαρίνα που διαθέτει σαλέ (δυόμισι ώρες οδικώς), και μάλιστα δωρεάν για τα πληρώματα των γιοτ.

Η κρίση έκανε καλό
Το μεγαλύτερο μέρος των έως τώρα ολοκληρωμένων εγκαταστάσεων στο Κότορ, μεταξύ των οποίων 184 θέσεις ελλιμενισμού, μια πισίνα 64 τ.μ., καταστήματα, εστιατόρια, 30 παραλιακά διαμερίσματα και 100 σπίτια, κατασκευάστηκαν στην αντάρα της οικονομικής κρίσης. 

Οι άνθρωποι του Porto Montenegro δε διστάζουν να παραδεχτούν πως για τους ίδιους η κρίση ήταν «δώρο εξ ουρανού, χωρίς αμφιβολία ένα από τα μυστικά της επιτυχίας μας». Ο Κορλέτ εξηγεί γιατί: «Ξαφνικά οι πολύ πλούσιοι άνθρωποι έγιναν ευαίσθητοι με τα χρήματά τους. Όλοι στράφηκαν στο value for money». Κάπως έτσι μια μαρίνα υψηλών προδιαγραφών και ταυτόχρονα οικονομική (συν τοις άλλοις, το Μαυροβούνιο δεν επιβάλλει δασμούς στα καύσιμα) κερδίζει έδαφος. «Παρ΄ όλ΄ αυτά, δε βιαζόμαστε, όλα θα γίνουν στην ώρα τους. 

Η υπερανάπτυξη δεν είναι το ζητούμενο» επισημαίνει ο Όλιβερ Κορλέτ με την αυτοπεποίθηση που εξασφαλίζουν τα 150 άθικτα εκατομμύρια ευρώ των επενδυτών που υπάρχουν ακόμα στην μπάντα. Παρεμπιπτόντως, μέχρι σήμερα στο Porto Montenegro είναι ολοκληρωμένο μόλις στο 15% της συνολικής ανάπτυξης και ήδη τρίβουμε τα μάτια μας. Μήπως, όμως, θα έπρεπε να παραδειγματιστούμε;

Οι Έλληνες Fans 
Δεν υπήρχε αμφιβολία ότι η απόβαση των Ελλήνων yachtsmen στο Κοτόρ θα ήταν άμεση. Ο Δάκης Ιωάννου ήταν από τους πρώτους που εκτίμησαν το επίπεδο του Porto Montenegro. Άλλωστε η μαρίνα συνδυάζεται εξαιρετικά με διαμονή στο νησά-κι-resort του Αγίου Στεφάνου, που φέρεται να ανήκει στον Βίκτωρα Ρέστη.

Αναδημοσίευση από το τεύχος Μαρτίου Νο7 του περιοδικού ΄Esquire΄./CAPITAL.GR

.
.
Advertisements
No comments yet

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

w

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: